.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Thursday, July 9, 2015

lara hati....

Kadang2 hati terdetik... kenapa aku ada kat sini? Kenapa Tuhan letak aku di sini untuk tanggung semua ni? Aku tak kuat. Aku tak setabah orang lain. Kenapa Tuhan biarkan aku menambah dosa aku di sini? Aku bukan pilihan utama. Malah aku bukan anak kesayangan yang selalu membanggakan dia. Dia tak pernah manjakan aku sejak kecil. Dia tak pernah bangga bercerita dengan rakan2 dan saudara mara tentang aku. Aku pemalas, aku tak pandai buat kerja rumah, aku tak pandai masak, aku serba serbi buruk di mata dia. Mungkin dia terpaksa terima aku sekarang disebabkan tiada pilihan.

Tuhan, aku mau lari. Aku mau pergi dari semua penderitaan ni. Biarpun lari mungkin tidak dapat menyelesaikan masalah, tapi aku tetap mau pergi dari semua ni. Aku tak kuat untuk hadapi tekanan seperti ini. Biarlah tertutup jalan untuk aku menambah pahala asalkan tiada peluang untuk aku terus menambah dosa.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...