.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Monday, January 28, 2013

Perlu x berkira?

Aku mmg x suke nak berkira... Apetah lagi kalau pasal makan... TAPI... kalau orang berkira ngan aku, aku jadik sakit ati. Dan bile aku sakit ati, mulut aku mmg jahat. Aku masak makan utk ank, laki & mak aku. Tapi aku x pnh pun kisah selame ni kalau dia makan hak ank2 & laki aku tu. Kdg2 smpikan anak laki aku nk mkn pun terpakse bercatu. Paling sedih kdg2 smpi laki aku balik xdpt nk makan pun. X kisah la.. Hal makan kan. Tapi DIA... siket pun keje kt umah ni dia berkira nk buat. Bile makan, dia basuh pinggan dia je. Bukan berkudis pun kalau dia tlg basuh sebiji dua pinggan yg kt dlm sinki tu. Tapi dia xnk buat pun.

AKU... tunggang langgang kat dapur menyiapkan order, cari rezeki nk bantu laki aku. Supaya seme org dapat makan yg mewah2 sket. Untuk PERUT dia jugak. Tapi DIA... dia boleh terbongkang tido dari jam 8 malam smpi ke 8 malam esoknye... x pnh pun nk tolong aku walau sikit pun utk bt keje2 rumah. X patah tangan dia rasenye kalau dia tolong aku sapu sampah & kemas kt depan tu.

LAKI AKU... bekerja 6 hari seminggu mencari rezeki utk tanggung seisi rumah... OPKOS termasuk perut dia. Bile hari cuti atau masuk keje tengahari, x kering kuku bantu aku kemas rumah, sapu sampah, angkat sampah. DIA... MASIH TIDO... Kejut mintak tlg buang sampah, dia buat selamba. Kejut mintak tolong sapu sampah, dia buat selamba gak. TAPI... bile perut dia kebulur, pandai pulak dia bangun. Bangun je tido, terus g dapur, habiskan seme makanan yg ada kt atas meja seolah2 org lain kat rumah ni x de perut dan x payah makan. Bile perut dia dah penuh, dia masuk bilik dan sambung tido. Pastu bile lapar lagi, bangun mencekik lagi. Pastu tido lagi. Bile dah puas tido, keluar. Balik2 nanti makan lagi. Lepas makan tido lagi. Mcm tu je la keadaan dia sehari2.

AKU? Aku manusia biasa yang mempunyai tahap kesabaran yg BERLIMIT. Sampai satu tahap, aku jadik seorang yg sangat2 berkira, sampaikan dia tgh makan pun aku marah. Hidup aku penuh tekanan disebabkan DIA. Dan bile aku luahkan kat FB, pasti akan ade mulut2 mereka yg berjiwa mulia tapi tak pernah alami ape yang aku alami cuba menasihatkan aku, seolah2 akulah orang yang paling jahat dalam dunia. Mmg niat kawan2 di fb aku semenye baik... TAPI... mereka semua tak tau apa yang aku alami. Betapa hebatnya tekanan yang aku rasa sampaikan aku boleh bertindak macam tu...

TUHAN... jauhkan dia dari aku & keluarga aku.... Aminnn....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...