.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Thursday, October 18, 2012

1 hari 1 resepi

Tajuk buku ni 1 hari 1 resepi tp aku sapu 3 resepi sekaligus dlm sehari. Sng sgt resepi2 dia. Hehehe...


Disbbkan dh buntu x tau nk msk ape akhirnye aku menggunakan khidmat buku resepi utk masak. Dh lame dah laki aku belikan buku ni tp bini dia yg kononnye hebat sgt memasak ni xpnh nk msk ikut resepi dlm buku. Membukit buku2 resepi laki aku belikan tp dek kerane bizi x abes jarang2 aku nk try resepi2 tu. Tp pnh gak try ye. Cume xde la tiap2 hari. Sekali sekala je.

So ari tu aku pilih 3 resepi utk masak....
1. Cencaru sumbat belakang

Aku suke lauk ni. Slalu beli je kt kedai. Xsangke lak sng sgt nk bt. Mmg sdp la kalau ikut resepi chef hanieliza ni.





2. Sup tulang ala mamak

Feberet aku lagi. Mmg slalu sgt beli kt mamak. Kali ni try bt sniri lak. X rase mcm sup mamak pun! X puas ati. Pekat tu same tp rase xsame lak. Kt resepi tulis gune rempah sup atau rempah kurma. Aku gune rempah sup. Maybe tu sbb rase dia lain kot. Xpe. Next time nk bt lg gune rempah kurma lak.




3. Kubis goreng
Alamak... Kacangnye! Jgn ckp saper2. Aku tgk skali lalu je buku resepi. Aku msk ikut resepi sendiri je kobis ni.








Simple je kan? Xkisah la yg penting laki aku bwk bekal dan makan lauk2 aku. Tu dh cukup bt aku besar hati. Sbb laki aku ni spesis x mkn ikan. Tp buku resepi punye pasal dia makan lauk ikan. Ailebiu papa! Tqvm!!!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...