.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Sunday, September 23, 2012

Tlg ya Allah....

Ya Allah ya Tuhanku... Kenapelah aku diduga mcm ni? Kau lembutkanlah hati dia... Kau bersihkanlah hati dia ya Allah... Kau berikanlah kesabaran kpdku. Aku xnk jd anak derhaka... Dan aku jugak xnak hidup mcm ni... Tlg la ya Allah.... :'(

Mari membaca!

Aku tgh menunggu mood nk bace novel ni. Pesal gaknye tibe2 mood membace tu tah kemane. Bkn mood membace je sbnrnye. Seme mood suda lari. Aduhhh... Tensen betul bile xde mood mcm ni.

Aku sbnrnye sgt risau. Tah mcmn hari tu dh ter lebih gune duit smpikan dh short nk byr utang. Mmg la laki aku akan cover. Tp tahan je la tgk dia bt muke x puas ati tu kan. Stress aku. Dia x tau duit2 aku tu bknnye aku bt enjoy utk diri sniri pun. Utk bantu dia jugak. Mls nk ckp byk. Kang org kate aku mengungkit. Nk xnk keraskan ati je dgn layanan org sekeliling kt org yg x berduit mcm aku ni. Serik aku. Pasni ade duit kompem aku xkn dulukan utk beli satu hape pun lah. Dh masenye utk aku blaja pentingkan diri sendiri dulu. Bantu diri sendiri baru bantu org lain.. Sedih bile tgk org xleh berkorban utk aku mcm aku berkorban utk org....

Eh baru pasan.. Aku ni nk citer pasal novel ni ke nk membebel? Huhuhu...


Wednesday, September 12, 2012

Perkenankanlah Ya Allah....

Ya Allah Ya Tuhan ku...

Seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untukku....
Maka dekatkan lah dia kepadaku...
Titipkan lah kemesraan antara kami...
Satukanlah hatinya dan hatiku agar kebahagiaan menjadi milik kami selamanya...
Dan seiringkanlah kami dalam melayari hidup yang sejahtera dan diberkatiMu...
Kurniakanlah kepada kami zuriat yang soleh dan solehah serta ketenangan kepada kami dunia dan akhirat...

Perkenankah lah.....

Mood yg rosak...

Aku x suruh pun dia belanje makan. Aku x ajak pun dia g makan kt luar. Aku dh penat2 masak utk dia. Mmg agak frust bile dia kate dia xsuke lauk tu. Ok fine. Maybe silap aku sbb msk lauk yg dia x suke. Then bile dia ajak mkn kt luar, aku layankan aje. Tp bile cara dia kt kedai mkn td seolah2 aku & ank2 mcm menyusahkan dia sbb order yg mahal2 buat aku betul2 dan bertmbh2 kecik ati. Aku menyesal sgt g mkn td. Kalau aku tau aku suh je dia bungkus & mkn kt umah sambil aku mkn lauk2 yg aku dh msk td. Duit dia pun xbyk abis dan lauk pun x membazir.

Keciknye ati aku. Rase pasni mcm mls je nk susah2 msk.... Sblm.ni dia xpnh pun cerewet dgn ape yg aku msk. Tah kenape gaknye lately dia mcm dh xnk mkn ape yg aku msk. Sedihnye....

Thursday, September 6, 2012

Deep inside...

Aku rase dh masenye aku bertukar angin. Aku dh sampai tahap bosan duk kt umah ni. I really need a break. Moving? I'm not sure. Vacation? Absolutely! Aku perlu tinggalkan seketika suasana rumah ni yg bkn syurga lagi aku rase. Dh mcm neraka. I hate being at home.

Aku x sabar nk beli rumah sendiri. Nak duduk rumah sendiri. Nak uruskan rumah dan family sendiri. Aku dh bosan dgn keadaan sekarang. Aku rase 8 tahun tu satu tempoh yg sgt lame utk aku 'belajar' menjadi isteri dan ibu. I need my own home-sweet-home.

Semoga impian aku tercapai dan semoga semuanya dipermudahkan.... Aminnnn....

Tuesday, September 4, 2012

36 is a big number....

Sbnrnye aku agak bosan bile segala2nya cuba ditentukan oleh org lain. I'm not a child anymore. I'm a mother of three children. Aku x selesa bile dimarah2 dan dibentak2 seolah2 aku ni bdk skolah rendah. Aku x selesa bile mane setiap tindakan aku ditentukan seolah2 aku xtau ape2. Aku penat bile setiap tindakan aku x kena di mata dia. Aku sedih bile kdgkala kate2 dia bt aku rase spt kami semua menumpang dan menyusahkan dia di sini...

Kdg2 aku terfikir utk larikan diri dari tjwb ni. Hidup mcm org lain. Ade rumah sendiri dan bebas melakukan apa saja tanpa rase takut dimarahi, dicerca dan dihina di dpn dan belakang aku. Kdg2 aku protes bila hati dah x dpt nak menahan sabar dgn cara bt acuh x acuh atas semua arahan. Tapi yg paling kerap aku lakukan adalah menangis sendiri dalam bilik atau dalam kereta. Kdg2 aku puas fikir kenape agaknya aku dipilih utk hadapi dugaan sebesar ni...

Tapi aku tau... Ada syurga di situ... Aku cuba belajar utk redha dgn seme ni. Semoga aku akan terus ikhlas menjlnkan tjwb aku dan membalas apa yg termampu.....

Aku tetap sayangkan dia walau ape pun yg berlaku. Aku xkan wujud tanpa wujudnya dia.

TERIMA KASIH MUMY KERANA BERTARUNG NYAWA MELAHIRKAN OLYNN DAN BERKORBAN MASA UNTUK MEMBESARKAN OLYNN.

Semoga Allah beri aku peluang utk menjaga dan membalas jasa mumy sepuas2nya. Semoga satu hari nanti aku dpt beri kemewahan pd mumy spt mana apa yg arwah dady dan pakcik dpt berikan pd dia sblm ni..... Dan semoga mumy juga menyayangi kami semua spt mana kami semua menyayangi dia....

And...

Happy bday to me... 36 is really a big number...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...