.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Thursday, July 19, 2012

Ke arah tekanan sifar...

"Secara saintifiknya tekanan akan merangsang penghasilan hormon-hormon stres yang menjejaskan kesihatan tubuh dan menyebabkan bukan sahaja mental terganggu bahkan akan merangsang tubuh menjadi letih lesu dan memudahkan pelbagai penyakit menyerang." - Dr Haizal (Majalah iSihat, Julai 2012)

Alhamdulillah... Sejak x keje ngan cosmo dan jadi WAHM ni, hidup aku kurg stress berbanding dulu. Xperlu lg terkejar2 nk bhg masa antara kerja, bisnes & rumahtangga. Now ni tjwb aku cume pd family & bisnes je. Kurg sket tekanan tu. Kdg2 smpi aku sniri terlupe yg aku pnh berada dlm situasi yg sgt tertekan yg blh merisikokan kesihatan aku sniri dulu. Dan aku sniri pun dh ingat2 lupe mcmn rasenye stress tu.

Now ni dh xde lg rase tegang kt bahu & tengkuk mcm dulu2. Cume migrain je yg slalu menyerang sbb duk umah tu panas sgt. Slalu ber aircond je kt opis kan. Hehehe. Skang ni baru la aku ade mase utk berehat2 jap kt umah. Kalau dulu, mimpi je la nk berehat2 ni. Masa sentiasa je penuh. Jgn kate rehat, lunch pun aku jarang2 amek dulu dek kerana terkejar2 antara tugas kt umah ngan masa kt opis.

Ekceli aku xde la rehat sgt pun duk umah. Alhamdulillah sejak x keje tempahan kek bertambah. Saper sangka pendapatan hasil bisnes lebih bagus dari pendptn aku kt cosmo. Alhamdulillah. Tp kena gak beringat kan. X semestinya tiap2 bulan pendptn aku leh dpt cani. Name pun bisnes.

Aku bkn xnk cari keje. Cume aku belum bersedia lg. Insyaallah lps raye nanti baru aku aktif cari keje balik. Tgk bisnes mcmn gak. Kalau still byk tempahan maybe next year kot baru aku cari keje. Bt mase ni aku prefer jd pt time trainer je ke. Bt keje2 freelance. Sbb aku rase family lebih perlukan perhatian aku... Lgpun laki aku xkisah pun aku x cari keje lain. ;)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...