.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Wednesday, June 6, 2012

Ni lah namenye KEHIDUPAN...

Tinggal x smpi 10 hari je lagi perkhidmatan aku kt cosmo. Mcm x caye pulak. Aku ingatkan sampai tua la aku kt cosmo ni. Rupe2nye jodoh tu x panjang. Hati ni sbnrnye sgt2 sedih. Tp kesibukan menguruskan masalah benti dan dolak daleh cosmo ni bt aku terlupe ttg perasaan sedih tu. Sedih, sakit ati, marah... Semenye lah. Mmg sejak awal dh nmpk yg cosmo mmg cuba menipu. Dan semakin hari penipuan tu semakin terserlah. Aku dh puas turun naik pejabat JTK dan IR utk dptkan nasihat ttg perkara ni. Aku dh puas call sana sini tebalkan muka utk dapatkan bantuan. Dan aku x pnh putus asa utk berusaha ape yg boleh utk dptkan hak aku & kwn2 aku sampailah kitorg dpt memo mengenai 3 pilihan dari cosmo yg kitorg mintak dari awal dulu (wpun dgn ayat yg penuh agenda tersembunyi). Aku x kisah bersusah payah utk seme ni. Tp aku agak terkilan bila ada kata2 yg agak menyinggung perasaan aku yg keluar dari mulut kwn2 aku sniri. Menitis air mata bila org seolah2 menyalahkan tindakan aku yg agresif smpikan cosmo xnk bg ape2 kt semua. Sedihnye Allah saje yg tau. Mungkin xde saper yg nmpk sekurg2nye aku ni berusaha utk selamatkan keadaan, berbanding dgn sstgh org yg cume duduk menunggu sesuatu dari cosmo tanpa berusaha. Mungkin jugak sstgh org xnmpk yg aku berusaha utk mrk jugak. Bkn spt sstgh org yg cume bertindak utk diri sendiri. Aku sedih sgt. Dan sampai saat ni aku masih lg sedih dan terkilan dgn seme ni. :( xpe. Demi kepentingan aku & kwn2, aku tetap akan berusaha apa yg terdaya utk dptkan hak kami sbg pekerja... Aku bkn jenis kwn yg akan hanya senang sendiri dan melihat kejatuhan kwn2 yg lain...

Semoga Allah permudahkan segalanya utk kami... Aminnnnn...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

za reesya said...

Sabar... insyaallah, doa org yg teraniaya tiada hijabnya.... dan teraniaya itu Allah tak pernah limitkan bgimana caranya... mohon dgn Dia byk2. Kamu sentiasa sokong apa yg olynn buat.

Puan Olynn said...

TQ za...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...