.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Thursday, March 15, 2012

Kalau ade jarum yang patah, jgn disimpan di dalam peti...

Kalau ade brownies yg patah, terpakse la Puan Olynn bt lagi.... Huwaaaaaaa!!!!


Dugaan sungguh! Bile Allah dh kate benda tu xkn jd, mmg xkn jd la walau apepun kite cube jadikkan... Citer dia mcm ni...

Mlm smlm nk bt brownies utk Ida. Konon pg ni suh dia amek kt opis. Skali nk bt tgk2 telur dh abes. Hati dh terdetik masa tu. "Hurmm... Mcm x direstui jek nk bt mlm ni". Dh kul 10.45 mase tu. Mls betul nk kuar. Terus call laki aku yg tgh otw dari segamat. Suh singgah 7e beli telur. Skali dlm kul 11 dia call... "Honey leh tlg tgkkan kunci spare kt dlm kotak atas gobok bilik kite x?". Aku tanye naper. Rupe2nye dia terkunci keta dgn kunci masih kt dlm keta & enjin pun x matikan masa dia turun beli taufufa utk aku kt bustand pagoh. Haishhhh! Org nk cpt, ade je aralnye. Nk xnk, terpakse la aku kuar.

Lepas dh bg dia kunci spare, aku tetap gak suh dia g belikan telur. Dh lbh kul 11.30 mlm br dia smpi umh. Aku tgk jam... Alamak dh dkt kul 12 lak. Kul baper nk tido ni kalo tunggu brownies msk. Sok dh la keje pg. Xpelah. Sok bgn sblm subuh leh bt. Kejap je bt brownies tu. Bkn susah pun.

So, pg2 td aku bgn, terus2 je bt brownies ida tu. Bile nk letak telur, tgk2 telur tu kecik je. Alamak... Telur omega rupenye laki aku beli. Kecil betul. Nk x nk gune jugak. Tp aku lebihkan kuantiti dia. Siap bancuhan brownies aku. Masuk oven, masak. Lbh kurg stgh jam pastu dh blh kuar oven. Bau mmg sdp, kejadiannye pun cantek. Dgn berbunganye ati aku ni, tunggu brownies tu sejuk nk letak dlm bekas.

Tp dh nk g keje aku pun nk kuarkan la brownies tu. Skali tu xnk kuar lak. Haishhh! Ape degil sgt brownies ni? Ke sbb masih x cukup sejuk? Aku pakse gak. Ketuk2 sket2. Skali yg kuar cume separuh je. Separuh lg melekat kt loyang. Huwaaaaaa!!! Kecik ati!!! Mcmn nk bg kt ida brownies separuh cani??? Dgn redha & pasrahnye aku sms ida & mintak dia amek brownies mlm nanti. Huhu... Dh Tuhan kate brownies tu mmg bkn utk ida....

Sekian!

** gmbr kt atas tu bkn brownies yg patah 2 tu ye. Yg patah 2 tu sy x amek gmbr. Keciwa!

2 comments:

lia puteri said...

moral of the story: jgn suh laki beli telur ..dia baru balik keja..penat..haha.

Puan Olynn said...

Ala... Ape yg penatnye. Suh beli telur je. Bkn suh dia bertelur pun. Kehkehkeh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...