.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Thursday, December 8, 2011

tenang....

Sblm ni, hidup terasa agak serabut lps xde maid...
Itu nk buat, ini nk buat... 
Selalu aku menangis sbb x terlarat nk bt seme...
Life becomes so horrible...
Serabuk peghuk! bak kate kwn2 kelate aku kat opis ni... :)

tapi...
syukur sbb ade dua individu yang menyedarkan aku...
untuk dapatkan ketenangan hidup, utk x stress sepanjang mase...
kite cume perlukan 2 perkara...

IKHLAS
dan
REDHA

mule2 mmg makan masa jugak utk aku terapkan kedua2 perkara ni dlm diri aku..
tp aku x pnh putus asa utk mencuba...
and now...
aku lebih tenang...
masih diduga dgn pelbagai cara...
tp alhamdulillah aku dpt hadapi semenye dgn tenang setakat ni...

Terima kasih kepada dua insan ni... yang mungkin dia sendiri pun x perasan yang kata2 simple dari dia memberi impak yang besar dalam hidup aku...

Terima kasih suami tercinta, JUNAIDI OTHMAN, kerana mengingatkan aku supaya IKHLAS...
Setiap hari aku heran kenapa arwah Mak boleh buat semua keje rumah tanpa mengeluh dan nampak penat...
Satu ayat ringkas dari sang arjuna "sebab mak ikhlas bt seme tu...."
Sentap! tp dlm diam mengakui mmg keikhlasan tu mungkin kurang waktu tu sbb asyik memikirkan penat...

Terima kasih jugak kepada pak busu, MOHD JALALUDDIN ABDUL HAMID, kerana mengingatkan aku ttg REDHA...
Aku merungut di dalam status FB sbb aku sorg je yg kena basuh pinggan mangkuk yg berlambak kat rumah...
Ayat ringkas dari pak busu "Redha je la..."
Sangat simple, maybe dia sniri pun x ingat kate2 tu, tapi meresap masuk ke dalam hati aku....

Dari situ, setiap hari aku cuba menerapkan sikap IKHLAS dan REDHA dalam setiap apa yang aku buat... mmg agak susah... tp alhamdulillah... aku boleh... syukur Alhamdulillah.....

Semoga aku sentiasa ikhlas dan redha dalam melalui kehidupan seharian aku.... 

oh ye... seperkara lagi utk perhatian incik suami... 
kalau dpt bercuti kt tmpt mcm ni kompem bt ai lebih tenang... sekian! hehehe....


2 comments:

F.A.R.A.H. deeb said...

sangat betul, betul, betul! Den dah nearly 13 tahun sume wat sendirik no maid! Alhamdulillah Allah bg kite kekuatan dan kesenangan melakukannya dengan syarat kite lakukannye dengan iklhas dan redha. Syabas!

Puan Olynn said...

kannn... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...