.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Monday, April 18, 2011

ok.. that's funny...

Sangat lawak ok... anyone dare to apply this?
Sorry to any telemarketers out there! x berniat pun nk menyinggung perasaan sesaper... ;)


How To Handle Telemarketers


  1. If they want to loan you money, tell them you just filed for bankruptcy and you could sure use some money.
  2. If they start out with, "How are you today?" say, "Why do you want to know?" Alternately, you can tell them, "I'm so glad you asked, because no one these days seems to care, and I have all these problems; my arthritis is acting up, my eyelashes are sore, my car won't start..." When they try to get to the sell, just keep talking about your problems.
  3. If they say they're John Doe from XYZ Company, ask them to spell their name. Then ask them to spell the company name. Then ask them where it is located. Continue asking them personal questions or questions about their company for as long as necessary.
  4. This works great if you are male: Telemarketer: "Hi, my name is Judy and I'm with XYZ Company..." You: (Wait for a second) With a real husky voice ask, "What are you wearing?"
  5. Cry out in surprise, "Judy! Is that you? Oh my God! Judy, how have you been?" Hopefully, this will give Judy a few brief moments of terror as she tries to figure out where she could know you from.
  6. Say "No" over and over. Be sure to vary the sound of each one and keep a rhythmic tempo, even as they are trying to speak. This is most fun if you can do it until they hang up.
  7. If MCI calls trying to get you to sign up for the Family and Friends Plan, reply, in as SINISTER a voice as you can, "I don't have any friends...would YOU be my friend?"
  8. If the company cleans rugs, respond: "Can you get blood out? Can you get out GOAT blood? How about HUMAN blood?"
  9. Ask him/her to marry you. When they get all flustered, tell them that you could not just give your credit card number to a complete stranger.
  10. Tell the telemarketer that you work for the same company, they often can't sell to their fellow employees.
  11. Answer the phone. As soon as you realize it is a telemarketer, set the receiver down, shout or scream "Oh my God!!!" and then hang-up.
  12. Tell the telemarketer you are busy at the moment and ask them if they will give you their HOME phone number, you will call them back. When the telemarketer explains that they cannot give out their HOME number, you say "I guess you don't want anyone bothering you at home, right?" The telemarketer will agree and you say, "Now you know how I feel!" Hang up.
  13. Ask them to repeat everything they say, several times.
  14. Tell them it is dinner time, BUT ask if they would please hold. Put them on your speaker phone while you continue to eat at your leisure. Smack your food loudly and continue with your dinner conversation.
  15. Tell the telemarketer you are on "home incarceration" and ask if they could bring you some beer.
  16. Tell the telemarketer, "Okay, I will listen to you. But I should probably tell you, I'm not wearing any clothes."
  17. Insist that the caller is really your buddy Leon, playing a joke. "Come on Leon, cut it out! Seriously, Leon, how's your momma?"
  18. Tell them you are hard of hearing and that they need to speak up... louder...louder...louder...
  19. Tell them to talk VERY SLOWLY, because you want to write DOWN EVERY WORD.

Friday, April 8, 2011

Cara-cara untuk kenalpasti telur tiruan

info ini diambil dari laman web TryMasak (http://www.trymasak.my)

Kawan2, skang ni kecoh kes telur tiruan yang dijual secara berleluasa kat negara kite essp penang... Ni ada sket tips ttg mcmn nk kenalpasti sama ada telur tu tiruan atau tidak... sharekan supaya lebih ramai boleh tau ye....



Cara-cara untuk kenalpasti telur tiruan :

1. Telur tiruan agak besar dan apabila dipecahkan tidak kelihatan pusat telur (chalazae-bahan legap yang biasanya terdapat pada putih telur, membendung kuning telur pada bahagian tengah telur).
2. Selepas telur dipecahkan, putih telur dan kuning telur akan segera bercampur.
3. Cangkerang telur tiruan agak berkilat berbanding telur sebenar, tetapi tidak begitu ketara.
4. Apabila disentuh dengan tangan, ia terasa agak kasar berbanding telur sebenar.
5. Apabila telur tiruan digoncang ia akan berbunyi kerana air berlebihan daripada bahan pepejal.
6. Telur sebenar agak berbau seperti daging mentah.  Telur tiruan tidak berbau dan tidak mempunyai sebarang rasa.
7. Ketuk-ketuk sedikit telur itu. Telur sebenar berbunyi lebih rapuh berbanding telur tiruan.
8. Selepas memecahkan telur tiruan, kuning telur dan putih telur akan cair bersama. Ini disebabkan kuning telur dan putih telur dihasilkan daripada bahan mentah yang sama.
9. Ketika menggoreng telur tiruan, kuning telur akan mengembang tanpa disentuh.

Careful ye kwn2... pesanan utk diri sendiri gak... sbb sy mmg 'pengguna telur tegar' sbb telur mmg bahan utama dalam kek, cookies dan tarts saye.... 

Thursday, April 7, 2011

Lelaki-lelaki terhebat dalam hidup aku...

sejak kecik smpi dh tua ni... hidup aku sentiasa dikelilingi dan dijaga oleh mrk2 ni... mrk yg sentiasa memberikan ape saje yg aku nk dan yg aku xnk tp diorg rase aku nk... (ape da aku bebel ni)... 

Arwah Dady Tersayang


semasa hayat dia... dady x pnh gagalkan segala permintaan aku... ape saje yg aku nk, dady akan adakan utk aku... Setiap rajuk aku, dady yg akan pujuk... Jgn x percaya kalau aku kate aku xpnh langsung kena pukul sejak kecik smpi la skang ni... xtau la sama ada aku ni mmg budak baik atau dady aku yg terlalu baik dlm mendidik aku sehingga menjadi org yg berguna mcm skang ni....


Arwah Pakcik


Semasa hayat dia, dia byk berkorban utk keluarga aku. Selepas dady meninggal, dia umpama pengganti dady. Aku ingat, aku smpt nk balas jasa dia bile dia tua nanti.... tp rupe2nye, dia juga pergi awal... pd usia 56 tahun, bbrp bulan slps pemergian dady, pakcik pulak menyusul... aku & family seakan org giler... xdpt menerima pemergian tiba2 ni... tp kami tau... Allah lebih sayangkan pakcik...


Chenta hatiku


tempat aku bergantung... he mean everything to me. lelaki yg aku harap akan menjaga aku selagi ade hayat kami.... lelaki yg aku harap akan terus menyayangi aku dan ank2 selama-lamanya... Ape saje kemahuan aku akan diadakan tanpa gagal walaupun lambat kdg2 tu... tp, mcm dady, dia akan bagi ape saje yg aku nk selagi dia mampu... satu2nya lelaki yg tlh berikrar akan same2 susah dan senang dgn aku... hopefully tu bkn setakat kate2 je ye...


adikku yg perasan macho


yeahhh.... ni lagi sorg lelaki harapan aku... kalau la ditakdirkan tibe2 laki aku berubah hati dan arah... dia ni la satu2nye lelaki yg akan aku cari utk tumpang berteduh... same mcm laki aku... suke memewahkan idup aku... (tp time dia ade duit la...).... hehehe... belum kawen lg... tp dh ade gepren... aku harap bile dia dh kawen nanti dia xkn stop bg brg2 mewah kt aku.. kalo x aku sekeh kepala bini dia.... muahahahah!!!

SEKIAN!


p/s : utk kakak kesayangan hamba... Puan Nor'Ashikin Hashim... sile jgn kecik ati sbb x de dlm ni... sbb tajuk kat sini adalah LELAKI-LELAKI TERHEBAT DALAM HIDUP SAYE... nanti bile2 bt topik WANITA TERHEBAT DALAM HIDUP SAYE pulak ye... pape pun otin ttp terhebat di mata olynn.... muahhhhhh!!!!

PERHATIAN : kedudukan gambar bukan menunjukkan ranking... tiada ranking di sini... sekian!

owh i'm stressed!!!



Aku x tau kenape ngan mood aku lately ni... sgt2 worst... kdg2 aku rase bosan ngan hidup aku. Bosan dgn rutin harian yg memenatkan. I need a rest. A deep rest. Kdg2 aku asyik rase nk marah dgn org2 terdekat aku... xtau kenape. Tanpa sebab. Aku bosan. Bosan ditentukan hidup oleh org yg xsepatutnye. Bosan dgn masa yg x pernah cukup utk bt semenye. Bosan dgn bdn yg kurang sihat. Oh God, I'm really stress with my life now! Huwaaaaaaaaa!!!


This is a lil' info about stress signs and symptoms.... (dan aku ade bbrp simptom di bawah... sekian!)

Stress Warning Signs and Symptoms
Cognitive SymptomsEmotional Symptoms
  • Memory problems
  • Inability to concentrate
  • Poor judgment
  • Seeing only the negative
  • Anxious or racing thoughts
  • Constant worrying
  • Moodiness
  • Irritability or short temper
  • Agitation, inability to relax
  • Feeling overwhelmed
  • Sense of loneliness and isolation
  • Depression or general unhappiness
Physical SymptomsBehavioral Symptoms
  • Aches and pains
  • Diarrhea or constipation
  • Nausea, dizziness
  • Chest pain, rapid heartbeat
  • Loss of sex drive
  • Frequent colds
  • Eating more or less
  • Sleeping too much or too little
  • Isolating yourself from others
  • Procrastinating or neglecting responsibilities
  • Using alcohol, cigarettes, or drugs to relax
  • Nervous habits (e.g. nail biting, pacing)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...