.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Wednesday, April 29, 2009

Lahirnya pengikat kasih mama n papa..


Pd 26 april 2009, tepat jam 11.08 pg, b'tmbh lg sorg permata hati aku n hubby. Dgn sepenuh tenaga yg ada, dibantu oleh laki aku, aku akhirnya b'jaya melahirkan seorg bayi perempuan yg sgt tembam seberat 4kg. No wonder aku smpi tahap xlarat nk b'jln sgt mase p'hujung pregnant ari tu. Rupenye ada lbh kurang berat sekampit beras yg aku gendong guna perut aku selama ni. Tu blm masuk berat uri dgn air ketuban tu.
Sblm ni aku t'pk gak, cane erra fazira leh lahirkan bb bsr secara normal. Now, aku sniri dh lalui. Bkn sng ye sebenarnye. Smpi dh xtau nk nangis mcmn. Sakitnye Allah je yg tau. Puas aku teran smpi tahap kaki aku m'gigil xblh nk kawal, tp bb xnk gk kuar. At last.. Stlh aku m'jerit sekuat ati aku, stlh aku cengkam tgn nurse smpi dia mengaduh sakit, smpi laki aku pgg aku sekuat ati xbg aku gerak sgt (takut koyak besar), akhirnye bb pun kuar dgn lajunye. Xde sangkut2. Mcm t'pancut je kuar dr perut aku. Bidan geleng kepala tgk bb kuar selaju tu dan bb aku sebesar tu. Serta merta sakit tu ilang. Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.. Berbakul rasenye aku ucap syukur pd Allah. Aku peluk laki aku dan aku menangis. Menangis sbb aku menang dlm p'juangan ni. Menangis sbb masih phobia dgn kesakitan yg teramat sgt td tu. Laki aku mcm t'kedu. Aku pun xtau np. Lps bersihkan bb, nurse terus ltk bb kt dada aku. Ya Allah.. Tembamnye ank mama. Besarnye. Patut le pyh sgt nk kuar. Walau ape pun aku b'syukur. Allah bg aku kesakitan yg amat sgt, tp aku x peru lalui seme tu lame2. Xsmpi 2 jam aku kt lbroom, bb dh kuar. Nasib baik xmcm mase boboi dulu. 8 jam br nk kuar. Ikut office hour. Huhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...