.....what i've felt, what i've known, never shine through in what i've shown.....

Wednesday, August 23, 2006

Jambatan Pulau Pinang

Dah baper kali aku g penang, kali ni la baru aku berpeluang amek gambar jambatan pulau pinang. Masa ni aku kat atas jambatan tu la... Kul baper tah. Tp pagi2 bute gak la... Masa ni nak g ke USM induk sempena majlis konvokesyen si boi... Hmm... grad gak adik aku akhirnye... Semoga cepat2 dpt keje... hehe....

Kepada niza (bakal adik ipar x jadik aku.. huhu), ni la dia gambar boi... huhu..... (jgn marah aaa....)

Monday, August 14, 2006

Sesi meluahkan perasaan...

Ape perasaan korang bile ada seseorg memandang husband korang in different way... Maksud aku dgn penuh minat ? Essp. bile org yg memandang tu adalah kawan korang sniri ? Aku xboleh terime. Kalau org lain aku xkisah... tapi kalau kawan aku... No way!!! Aku xboleh terime laa... Aku xtau la kalau ade org yg boleh terime situasi cani... Aku benci kawan yg mcm ni. Aku xpnh pun tgk laki kawan2 aku mcm tu walau betapa kiut dia sekalipun... Sebab ape ? Sebab aku hormat kat kawan aku... Tp... aku xtau naper ade kawan aku yg xleh nak hormat aku camtu... Aku xtau la kalau aku je yg perasan camtu... Tp yg pasti, masa aku pandang kat dia, dia tgh memandang laki aku dgn penuh 'selera' sampaikan dia xprasan aku tgh tgk dia. F*** Off laaa!!!! B****** punye orang...

Aku pelik la... pompuan2 camni seme... diorg xtau ke yg seorang ISTERI cam aku ni ade sixth sense ? Kitorg para ISTERI ni leh tau secara automatik kalau ade 'gelombang' yg xsepatutnye datang utk mengganggu gugat keamanan dia tau... Tul x zai ? (bukan zai jek... saper2 la yg dah bergelar ISTERI tu...) huhu... Sekian luahan perasaan aku... Harap Maklum....

Friday, August 11, 2006

Aku yang beruntung....

Beruntungnya seorg wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan.... jadi 'kilang' manusia. tiap2 bulan diberi cuti bergaji penuh... 7 hingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya. Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yg Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah. org lelaki tak ada cuti dari sembahyang.... sembahyang wajib baginya dari baligh sampailah 'padam'.
Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya, lahir saja bayi seluruh dosanya habis. inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa takut nak beranak? marilah kita pegang pada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid Allah izinkan terus masuk syurga. untuk org kafir dia tak dapat masuk syurga tapi dapat kelonggaran siksa kubur.
untuk peringatan semua wanita yg bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa2 suami dia tak tanggung. Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terkejut dengan pahala extra yg banyak diterima di atas segala kebaikan suaminya yg tak disadari. bila dia lihat suaminya terengah-rengah di titian sirath dia tak mahu masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi diakhirat. kalau isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini. Manakala suami pula mempunyai tugas2 berat didalam dan diluar rumah, segala dosa2 anak dan isteri yg tak dididik dia akan dapat 'sahamnya' ditambah lagi dengan dosa2 lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tak durhaka kepadaNya.

Thursday, August 3, 2006

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...